La Casa de Papel Dizisi Ciao Bella Şarkısı

İspanyolca DELE B2 Yeterlilik Sınavları


DELE B2 sınavı 

Başlayalım:

1.KPDS ile DELE b2 arasında fark var mı ?

Var hem de dağlar kadar.

2.Nasıl ?

Dele b2

4 aşamadan oluşur.
1 saat: Okuduğunu anlama( 4 adet okuma parçası toplam 12 soru)
1 saat : Yazma ( Bir mektup ve bir olay hakkında görüş )
30 dakika : Dinleme ( 4 çok kısa dinleme toplam 12 soru)
1 saat canavar gramer : (60 soru ellerinizden öper)
15 dakika : Konuşma : ( 1 karikatüre bakıp olayı anlatma ve bir olay hakkında görüş bildirme)

3.Sınav örneklerini görebilirmiyiz ?


http://diplomas.cervantes.es/informacion/niveles/nivel_b2.html

4.Dele B2 puanlama nasıl yapılır?

Grup 1: Okuduğunu anlama ve yazma
Grup 2: Canavar gramer
Grup 3: Dinleme ve konuşma

Her bölümden en az 70 puan almalısınız. Geçti/Geçemedi sistemi var.

Bir örnek:

http://www.ispanyol.com/ispanyolca_tanitim/dele.jpg


5.Dele B2 sınav tarihleri ?
Mayıs, 
Ağustos ve 
Ekım

6.Dele B2 sınav ücretleri ?
175 Tl (2011)


7.Dele B2 sınavı için sihirli bir formül var mı ?


Var. 
Öğrenci terimiyle "abanmak"
Memur terimiyle "kasmak"

Arkadaşlar

Bol okuma yapmalısınız. Sadece bir alandan değil. her alandan.
Mesela Dele b2 okuma sorularında 

iş hayatı, iş bulma
Yarışma duyuruları
Tarihi eserlere ilişkin kazı çalışmaları

Dele b2 yazma sorularında

Gezi planlarınız
İnternet

bu konulara karşı acayip bir ilgi var.

İlk önce sorulara bir göz atın. Hatta 1 ay oturun 3 günde bir bir tane sınav bitirin.
Ben size güveniyorum.Sen gözlüklü bak sana daha fazla güveniyorum.

8.Engin hocam, ayrı ayrı çalışma planı verir misin?

Tabii.

8-a : Okuduğunu anlama kısmı için;

Kesinlikle türkçe gazete veya internet sayfası okumayın.
Çünkü zaman kaybedersiniz.
Açılış sayfanız cnn espanol olsun
Yahu Türkiye'de gündem hep aynı,siz okumasanızda duyarsınız zaten.

cnn espanol'da her haberin altında yapılan yorumları okuyun. Alışkanlık hale gelsin.
İnternetde kafanıza yatan dergileri takip edin.

http://www.comoves.unam.mx/


8-b : Yazma

Arkadaşınıza bir mektup yazacaksınız.Yada bir kuruma yazacaksınız.Tercihinizi arkadaşınızdan yana kullanın
İnternetden "cartas" diye aratın.Okuyucu mektuplarıda işinize yarayabilir.

İkinci yazma ; ya geçmişte bir olayı anlatacaksınız yada bir konu hakkında fikrinizi yazacaksınız.
Meksika'da bu konuda bir arkadaş güzel bir fikir verdi bana.
Gazetelerin köşe yazarlarını takip edin.
Onların hep bir konuda görüşü oluyor.

8-c : Dinleme

sakın şarkı filan dinliyorum demeyin .İŞE YARAMAZ.
Arkadaş şarkılar hep popçuların. Aynı kelimeler dönüyor.

Podcastleri dinleyin.

Mara Torres hanımın sunduğu [http://www.rtve.es/noticias/la2-noticias/]las noticias 2[/url]'yi hafta içi kaçırmayın. Mara Torres'e hayran kalacaksınız.

[http://www.rtve.es/alacarta/audios/24-horas/]24 Horas[/url] programı son dönemdeki favorim. 

Ama bakın, bunları hergün dinlemeyeceksiniz.AÇIK SÖYLÜYORUM SINAVDA BAŞARISIZ OLURSUNUZ.

livemocha.com bu sitede bol bol pratik yapabilirsiniz.

https://login.tagged.com/ bu siteden arkadaşlar edinin.

Facebookdan çıkın yada yeni hesap oluşturun.Bu hesapta sadece ispanyol ve latin arkadaşlarınız olsun.Acayip rahatlayacaksınız

UYARIYORUM TÜRKÇE FACEBOOK VE TÜRKİYEDEN ARKADAŞLARLA FACEBOOK ZAMAN KAYBIDIR.

SINAV SONRASINDA GERİ DÖNERSİNİZ MERAK ETMEYİN KİMSE GİTMEZ.

Yahu Engin hoca ne taş kalplisin ? Siz bilirsiniz yumuşak kalpli dostlarım.

8-d CANAVAR GRAMER

Arkadaşlar inci hocanın kitabıyla olacak iş değil. 

Tüm konular burada:

http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/plan_curricular/default.htm
http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/plan_curricular/indice.htm

kitap işine gelince, ülkemizde dele kitapları 2 katına satılıyor.
Bunu çözmeye çalışacağım.

Sınav sorularını inceleyin, moraliniz bozulmasın.10 kere çözdükten sonra netleşiyor.
ser-estar
por-para,
sizi bekliyor...

8-e: Konuşma

Önce 4 resimden oluşan bir karikatürü anlatıyorsunuz.
presente kullanmaya özen gösterin

en la primera imagen ; el hombre trabaja
en la segunda imagen : el hombre habla

podemos ver
se ve

hiç ayrıntıya girmeyin.Kısa ve temiz iş olsun.

ikinci olarak
bir durum hakkında görüşünüz isteniyor
Mesela 

Evden çalışmak sizce nasıl?
avantajları? dezavantajları?
siz düşünürmüsünüz?

Burada
creo que
me parece que
me gusta
no me gusta
quiero que
quiero
En mi opinion
por lo tanto
porque
ademas

yine kısa ve öz olsun.Akışına bırakın.

iyi güzelde nasıl konuşacağız

arkadaşlar günlük yaşamda bir insan 500 den fazla kelime kullanmaz.
Bak mesela oturun bir kişinin hayatını izleyin
vallaha geçmez.

o yüzden korkmaya gerek yok
burada önemli olan akıcılık.

sınava hazırlık sürecinde
korkmayın konuşmaktan saçma da olsa konuşun.
bir yerde latin veya ispanyol gördüğünüzde sarılın yakasına

livemocha.com önemli
facebook chat sabah akşam açık kalsın
latinlere ispanyollara saçma sapan sorular sorun.
yeterki bir konuşma ortamı doğsun..



www.ispanyol.com | İspanyolca iyi gelecek | Geleceğin dili ispanyolca


Yorumlar